این سوالی است که بسیاری از افراد به هنگام سفر به شهرها یا کشورهای مختلف در ذهنشان نقش می‌بندد. گردشگری یک صنعت بسیار مهم در تمام کشورهای دنیا به حساب می‌آید. باید بیان شود که کشورهای مختلف دنیا سعی دارند تا این صنعت را در کشور خود به حد بسیار بالا برسانند و از این طریق کسب درآمد داشته باشند. خوشبختانه کشور ما ایران، از جمله کشورهایی با تاریخ بسیار غنی و جاذبه‍های تفریحی و دیدنی می‌باشد که اگر صنعت گردشگری در آن رشد پیدا کند، باعث کسب درآمد بسیاری برای کشورمان می‌شود (دقیقا مانند برخی از کشورهای اروپایی که تنها منبع درآمد آنها از طریق توریست است).

اگر بخواهیم از حیث غیر مادی به مزیت گردشگری کشورمان نگاه کنیم، باید اینطور بیان شود که این موضوع باعث نشان دادن فرهنگ و تمدن کشورمان به کل دنیا خواهد شد.

در کل گردشگری می‌تواند برای کشورمان بسیار مفید واقع شود. گرند هتل ارم قصد دارد در این مقاله، به بررسی گردشگری بپردازد.

 

گردشگری چیست؟

گردشگری به معنای سفری است که با هدف انجام شود (سفری که برای لذت بردن یا حتی کسب و کار و … انجام می‍شود) و از 24 ساعت شبانه روز بیشتر باشد. در زمان‌های دور فقط و فقط ثروتمندان به سفر می‌رفتند اما اکنون نیز افراد متوسط جامعه نیز به سفر رفته و سعی بر لذت بردن از زمان خود دارند. قابل ذکر است که واژه گردشگری از زمانی به وجود آمد که بیشتر افراد (هم ثروتمندان و هم قشر متوسط جامعه) به سفر پرداختند و سعی داشتند مکان‌های زیبای کشور خود یا کشورهای دیگر را از نزدیک مشاهده کنند. گردشگری اگر به شکل تفریحی باشد، برای مشاهده آثار هنری مختلف، دیدن شهرها، چشیدن غذاهای بسیار خوش طعم و متفاوت، آشنایی با زبان‌ها و گویش‌ها یا فرهنگ‌های مختلف، مشاهده ساختمان‌ها با قدمت بسیار بالا و حتی ساختمان‌های جدید و … انجام می‌شود.

 

شکل‌های مختلف گردشگری در کل دنیا:

قبل از آن که به بررسی شکل‌های مختلف گردشگری در کل دنیا بپردازیم، باید اشاره شود که نام دیگر صنعت گردشگری، توریسم ( Tourism ) است.

گردشگری در کل دنیا به سه شکل بسیار کلی صورت می‌گیرد که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم:

  1. گردشگری داخلی: به سفر افراد یک جامعه از یک کشور، به نقاط دیگر از همان کشور اطلاق می‌شود.
  2. گردشگری ورودی: به سفر شهروندان کشورهای دیگر به یک کشور را گردشگری ورودی می‌گویند.
  3. گردشگری خروجی: به سفر شهروندان یک کشور به کشورهای دیگر، گردشگری خروجی می‌گویند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در بیشتر کشورها و جوامع توسعه یافته یا کشورهایی که در صنعت گردشگری و تورسیم فعالیت دارند، سعی می‌کنند که هر سه شکل گردشگری را به صورت کاملا متوازن با یک دیگر پیش ببرند. به بیانی دیگر، این کشورها هم به گردشگران داخلی خود اهمیت می‌دهند و همچنین گردشگران کشور خود را به دیدن کشورهای دیگر تشویق می‌کنند و همچنین از گردشگران ورودی به کشورشان نیز به بهترین شکل ممکن پذیرایی خواهند کرد. حال می‌توان اذعان داشت که حفظ نوعی از توزان در بین این سه شکل از گردشگری، منافع کشورهای مختلف را در بعد داخلی، منطقه ای و حتی بین المللی را تضمین خواهد کرد.

 

 آیا کشور ایران کشش جذب توریست‌ها را دارد؟!

برای پاسخ به این سوال باید بیان شود که قطعا بله! کشور ایران با تاریخی بسیار غنی، فرهنگ بسیار زیبا، طبیعت خاص و بکر، غذاهای بسیار خوش طعم و … می‌تواند در صنعت گردشگری بسیار پیشرفت کرده و از جوامع مختلف افراد بسیاری را جلب نماید. به جرأت می‌توان اذعان داشت که هر نقطه از کشورمان ایران از زیبایی چشمگیری بهره‌مند است که می‌تواند به عنوان جاذبه‌های گردشگری به حساب بیاید.

 

گردشگری در تهران:

تهران بزرگترین شهر ایران است که با مکان‌های تفریحی بسیار مختلف، زیبا و … یکی از شهرهای بسیار خوب ایران برای گردشگری به حساب می‌آید. رستوران‌ها، کافه‌ها و همچنین روستاهایی که در اطراف تهران واقع شده است می‌تواند تعداد گردشگران این شهر افزایش دهد.

موضوع بسیار مهمی که در صنعت گردشگری باید به آن توجه شود، پذیرایی از گردشگران و فراهم کردن امکانات برای آن‌ها می‌باشد. زمانی که امکانات مناسب برای گردشگران آماده و مهیا باشد و گردشگران احساس کنند که راحتی آن‌ها فراهم است، به طور قطع بیشتر مجاب خواهند شد تا به سفر بپردازند و از اوقات فراغت خویش لذت ببرند. لازم به ذکر است که در این میان هتل‌ها برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران نقش بسیار مهمی را ایفا خواهند کرد.

هتل ارم تهران یکی از هتل‌های بسیار معروف و زیبا در شهر تهران است که پذیرای همه گردشگران و مهمانان می‌باشد. گرند هتل ارم با در نظر گرفتن امکانات رفاهی و خدمات ویژه بهترین‌ها را برای گردشگران عزیز در نظر گرفته است. این هتل که در منطقه‌ای خوش آب و هوا و با چشم اندازی زیبا واقع شده است، می‌تواند آسایش و راحتی را برای مهمانان خود فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *